ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ   ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου |Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ορθόδοξη εικόνα ως τόπος τρόπος πολλαπλών συναντήσεων

Ομιλία περί αμφίων

Εικονοκλάστες και συντηρητικοί της Ορθοδοξίας

Η τιμή και προσκύνηση των ιερών εικόνων

Βυζαντινοί περίπατοι στην Αθήνα

Η γλώσσα στην ποίηση (Γ. Σεφέρη)

Οι Βυζαντινές ρίζες στον Δομήνικο Θεοτοκόπουλου Κώστα Ε. Τσιρόπουλου

ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ
ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΕΧΝΗΣ
GALLERY

Εικόνες από το Αγιον Όρος

Συλλογή Βλάσιου Τσοτσώνη

Πίνακες της Πελαγίας Αγγελοπούλου

Πίνακες του Κ. Λαζαρίδη

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑ

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ

Ιστορικό

Φωτογραφικό υλικό από την Ιερά Μονή Οσίου Λουκά

ΕΙΚΟΝΕΣ

Πασχαλινά

Αγιογραφίες Τσοτσώνη

Βυζαντινές εικόνες του Χ. Γκώτση

Μυστήριον Μέγα και Παράδοξον

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΝΑΟΥ

Η παρουσία του Χριστιανικού Ναού

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Εκδήλωση της 7ης Μαρτίου στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ

Παρουσίαση Μηνολογίου Βασιλείου Β' στο Βυζαντινό Μουσείο

Δελτίο τύπου για το Μηνολόγιο

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου "Αναστασιμα-
τάριον" του Κων. Πρίγγου

Εκδήλωση για τα 70 χρόνια της Αποστολικής Διακονίας

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου του Κων. Πρίγγου (Θεσσαλονίκη)

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίων της «Πεντατεύχου»

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου «Χρυσοστομικό Συμπόσιο»

Φωτογραφίες από την ενθρόνηση του Αρχιεπισκόπου

Εκδήλωση
«To 'Ονειρο των Αγγέλων»

Εκδήλωση
παρουσίασης δίτομου έργου "Η Θεραπευτική των πνευματικών νοσημάτων"

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών

Η Μεταμόρφωσις

Ε. Ν. Τσιγαρίδας
Μυστήριον Μέγα και Παράδοξον,
Αθήνα 2002, εκδ. Ιεράς Συνόδου, σελ. 436

Γύρω στο 1400, 57 x 49 εκ.
Προέλευση: Ναός Α γίων Τριών Καστοριάς
Βυζαντινό Μουσείο Καστοριάς, 49/72

Η εικόνα είναι ζωγραφισμένη επάνω σε ενιαίο σκαφωτό ξύλο με εξέχον πλαίσιο, τα άκρα του οποίου ορίζονται με κόκκινη ταινία. Προετοιμασία με γύψο επάνω σε ύφ ασμα.

Στην κορυφή του όρους Θαβώρ εικονίζεται, μέσα σε δυσδιάκριτη σήμερα ελλειψοειδή δόξα, ο Χριστός, λευκοντυμένος, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο (Μαρκ. θ΄, 2). Με το δεξί χέρι ευλογεί, ενώ σε ψηλούς, απότομους βράχους εικονίζονται στραμμένοι προς αυτόν και προσκλίνοντες ο προφήτης Ηλίας αριστερά και ο προφήτης Μωϋσής δεξιά, που κρατεί τις πλάκες του Νόμου. Στο κάτω(μέρος της εικόνας οι τρεις απόστολοι, Πέτρος, Ιωάννης και Ιάκωβος, παριστάνονται σε δυναμικές στάσεις μέσα στο χώρο και με δραματικές χειρονομίες που δηλώνουν το φόβο τους μπροστά στην αποκάλυψη της « απροσίτου δόξης», σύμφωνα με την ευαγγελική ρήση ( Ματθ. Ιζ ', 1-8).

Η εικόνα από εικονογραφική άποψη ακολουθεί την παραδεδομένη εικονογραφία του θέματος με τη διαφορά ότι η βιαιότητα και η δραματικότητα των στάσεων και των χειρονομιών των αποστόλων συνδέονται ιδιαίτερα με την τέχνη του 13 ου και κυρίως του πρώιμου 14 ου αιώνα {βλ. Πρωτάτο Α γίου Όρους, καθολικό Μονής Χελανδαρίου, Χριστός Βέροιας κ. α.), που επιδιώκει την έμφαση του δραματικού και ρεαλιστικού στοιχείου στην παράσταση.

Για τα τεχνικά και τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά βλέπε την εικόνα της Βαϊοφόρου από το ίδιο επιστύλιο δωδεκαόρτου στην Καστοριά ( αριθ. Κατ. 100).

Για ενημέρωση σχετικά με τα νέα, τις εκδηλώσεις, τις εκδόσεις και το έργο μας παρακαλούμε συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία. Για τους όρους προστασίας δεδομένων δείτε εδώ.