ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ  ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ   ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ "ΠΟΡΦΥΡΟΓΕΝΝΗΤΟΣ"
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ   ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΟΙΚΟΤΡΟΦΕΙΟ   ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
Φωνή Κυρίου |Διακονία | Εορτολόγιο | Πολυμέσα

ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ορθόδοξη εικόνα ως τόπος τρόπος πολλαπλών συναντήσεων

Ομιλία περί αμφίων

Εικονοκλάστες και συντηρητικοί της Ορθοδοξίας

Η τιμή και προσκύνηση των ιερών εικόνων

Βυζαντινοί περίπατοι στην Αθήνα

Η γλώσσα στην ποίηση (Γ. Σεφέρη)

Οι Βυζαντινές ρίζες στον Δομήνικο Θεοτοκόπουλου Κώστα Ε. Τσιρόπουλου

ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ
ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΕΧΝΗΣ
GALLERY

Εικόνες από το Αγιον Όρος

Συλλογή Βλάσιου Τσοτσώνη

Πίνακες της Πελαγίας Αγγελοπούλου

Πίνακες του Κ. Λαζαρίδη

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑ

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ

Ιστορικό

Φωτογραφικό υλικό από την Ιερά Μονή Οσίου Λουκά

ΕΙΚΟΝΕΣ

Πασχαλινά

Αγιογραφίες Τσοτσώνη

Βυζαντινές εικόνες του Χ. Γκώτση

Μυστήριον Μέγα και Παράδοξον

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΝΑΟΥ

Η παρουσία του Χριστιανικού Ναού

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Εκδήλωση της 7ης Μαρτίου στο θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ

Παρουσίαση Μηνολογίου Βασιλείου Β' στο Βυζαντινό Μουσείο

Δελτίο τύπου για το Μηνολόγιο

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου "Αναστασιμα-
τάριον" του Κων. Πρίγγου

Εκδήλωση για τα 70 χρόνια της Αποστολικής Διακονίας

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου του Κων. Πρίγγου (Θεσσαλονίκη)

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίων της «Πεντατεύχου»

Εκδήλωση Παρουσίασης Βιβλίου «Χρυσοστομικό Συμπόσιο»

Φωτογραφίες από την ενθρόνηση του Αρχιεπισκόπου

Εκδήλωση
«To 'Ονειρο των Αγγέλων»

Εκδήλωση
παρουσίασης δίτομου έργου "Η Θεραπευτική των πνευματικών νοσημάτων"

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών

´Aγιος Ιωάννης Δαμασκηνός

Βρίσκεται στην Ι. Μονή Ιωάννου του Θεολόγου στην Πάτμο (Νέο Σκευοφυλάκιο) και χρονολογείται γύρω στο 1500. Ανατυπώνεται εδώ από τις «Εικόνες της Πάτμου» του Μανόλη Χατζηδάκη.

Παρόλο που ο ´Aγιος εικονίζεται ως τη μέση, σχεδόν μετωπικός, εντυπωσιάζει με τα πληθωρικά προσωπογραφικά χαρακτηριστικά και τον πολύπτυχο μανδύα του. Με τα δύο του χέρια, μεγάλα κι αυτά, κρατάει ξετυλιγμένο ειλητάριο, όπου διαβάζουμε: ΠΟΙΑΝ ΣΟΙ ΕΠΑΞΙΟΝ ΩΔΗΝ Η ΗΜΕΤΕΡΑ ΠΡΟΣΟΙΣΕΙ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΕΙΜΗ ΤΗΝ ΧΑΡΜΟΣΥΝΗΝ. Δηλαδή: «Εγώ ο ανήμπορος (στην ψυχή) ποια ωδή θα σου ψάλλω (προσφέρω) παρά μόνο τη χαρμόσυνη». Στο κεφάλι του έχει περιτυλιγμένο το γνωστό ανατολίτικο τουρμπάνι που και σήμερα φορούν οι Μουσουλμάνοι. Με τις μαύρες και κόκκινες γραμμές του, καθώς και τα δύο άκρα του που κατεβαίνουν μπροστά τονίζεται το ασκητικό πρόσωπο. Σ' αυτό βοηθούν τα τοξωτά φρύδια, η χοντρή μύτη, οι έντονες ρυτίδες. Κομψό και ψαρόλευκο είναι και το διχαλωτό του γένι, όπως το θέλει και η ερμηνεία του Διονυσίου (σ. 167). Έχουμε μπροστά μας μια μορφή πατερική, που επιβάλλεται με τη σοφία της και τη θεόφιλη ζωή της, τη μακροχρόνια άσκηση, την πείρα και την ορθή κρίση. Δεν βλέπει χαμηλά, στα γήινα. Το βλέμμα είναι καρφωμένο στο επέκεινα, τα ουράνια και αιώνια. Στα «Ιερά παράλληλα», ένα από τα έργα του, παραθέτοντας πατερικά και φιλοσοφικά κείμενα, φιλοσοφεί για το «ἄστατον καί ἀβέβαιον τῶν ἀνθρωπίνων πραγμάτων» καταλήγοντας «καί ὅτι μάταια τά παρόντα καί σκιᾶς ἀδρανέστερα» ( PG 95, 1113 κ.ε). Γι αυτό του λέγει ο υμνωδός: «Ὡς σοφός, ἀγχίνους τε (=και με ευστροφία νου) κριτής, τήν τῶν ὄντων φύσιν σκοπῶν τῶν ἀστάτων προέκρινας τά διαιωνίζοντα∙ τῶν προσκαίρων γάρ ἀντηλλάξω (=αντάλλαξες) τά κρείτονα πάτερ Ἰωάννη∙ ὅθεν σε καί νῦν Χριστός ἐδόξασεν» (Κανών 4 ης Δεκεμβρίου, ωδή α΄).

Για ενημέρωση σχετικά με τα νέα, τις εκδηλώσεις, τις εκδόσεις και το έργο μας παρακαλούμε συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία. Για τους όρους προστασίας δεδομένων δείτε εδώ.